(06) 29 08 66 61

Stelt u zich voor dat kinderen in Nederland na de middelbare school niet verder kunnen leren terwijl ze dat toch willen... Omdat ze moeten werken om te overleven, omdat er gewoon geen geld is voor het volgen van een opleiding... Dat kunt u zich in Nederland toch niet voorstellen? In Kenia is het helaas aan de orde van de dag. Slechts 5% van de kinderen stroomt door naar het hoger beroeps- en universitair onderwijs!
Meer informatie
Uw giften aan Stichting Studiebol zijn belasting aftrekbaar. Sinds 1 januari 2008 staat Stichting Studiebol bij de belastingdienst genoteerd als ‘Algemeen Nut Beogende Instelling’ (ANBI). Dit betekent voor u als bedrijf en als particulier dat u giften kunt aftrekken van de inkomsten- en vennootschapsbelasting (natuurlijk onder voorwaarde van eventuele drempels). Meer informatie kunt u opvragen bij de belastingdienst
Meer informatie
Stichting Studiebol heeft een nieuwe Facebook pagina. U kunt onze stichting voortaan volgen via het account Stichting Studiebol. Als volger van de Facebook pagina wordt u op de hoogte gehouden door berichten en foto’s. U kunt zowel de stichting in het algemeen als postings in het bijzonder liken. Verder kunt u vrienden uitnodigen om de pagina leuk te vinden. Ook kunt u berichten plaatsen en met ons in contact komen.
Like ons !

Wederom feest!

Op 28 april 2023 heeft Shabani haar bul in ontvangst genomen.

Ze heeft ons allemaal heel hartelijk bedankt voor de steun die ze hebt gekregen sinds ze in september 2018 aan haar eerste studiejaar begon tot ze in december 2022 haar studie afrondde.
Shabani is dankbaar voor alle steun die Stichting Studiebol heeft aangeboden en ervoor heeft gezorgd dat ze zonder enig probleem heeft gestudeerd als het gaat om schoolgeld en onderhoud.

De foto's tonen haar blijdschap!

Hier doen we het toch voor? Dat jongeren met een bescheiden achtergrond onderwijs kunnen genieten en een goede toekomst tegemoet gaan?

Feest!

Het was en is feest.

Studiebol Lonah is na 5 jaar bikkelen geslaagd voor haar bachelor Science, Food nutrition and Dietetics met een hele mooie cijferlijst. De studie liep door Corona vertraging op, maar op 22 juli heeft ze haar diploma in ontvangst mogen nemen, omringd door familie en vrienden.

Sichting Studiebol heeft een diëtiste afgeleverd! Wat zijn we trots!

Studiebol Silivia heeft haar stage met succes afgerond.

Onze Studiebol Silivia heeft haar stage met succes afgerond. Zij studeert Kwantiteitsonderzoek (Quantity surveying) en heeft twee maanden op een bouwplaats meegedraaid.
Half mei starten (zeer waarschijnlijk online) haar colleges aan de universiteit en begint ze alweer aan haar derde studiejaar. We ontvingen haar cijfers voor het tweede studiejaar en die waren ondanks alle stubbelingen door de Corona pandemie heel erg goed.

En natuurlijk hebben wij meer te vertellen. Lees hier al het overige nieuws.

Bottom