(06) 29 08 66 61

Rotary Sana Run 2016

Op vrijdag 16 december vond de Rotary Santa Run in Alphen aan de Rijn plaats. Alle deelnemers wandelden verkleed als kerstman een uitgezette route van 3 km door het centrum. Hoofddoel van de Run was een bestelbus voor de voedselbank Alphen aan den Rijn en Omstreken. Daarnaast zullen binnenkort nog lokale goede doelen worden uitgekozen, waarvoor Stichting Studiebol een wens in de kerstboom op het Rijnplein heeft gehangen.

Ko, Sarie en Ira kochten een kerstmannenpak, hingen onze wens in de kerstboom en liepen de route. Wie weet horen we of Stichting Studiebol een financiële ondersteuning krijgt!

20161216_185806

20161216_190007

Laura geslaagd

Op 1 december jl. is weer een Studiebol geslaagd! Laura heeft haar  diploma voor Health Records & Information Technology gehaald.

Ze wil heel graag verder studeren en haar Bachelor halen. De studie kan in deeltijd worden gedaan. Laura zoekt een baantje en kan zo de helft van haar studiekosten zelf betalen. Maar wie wil meehelpen haar droom waar te maken? We hebben ongeveer EUR 1.500,= nodig.

Onafhankelijkheidsdag

Op 12 december 1963 werd Kenia een onafhankelijke monarchie met de Britse koningin als staatshoofd en Jomo Kenyatta als premier. Een jaar later werd de republiek uitgeroepen en werd Kenyatta president.

IMG_1825

Het bestuur van Stichting Studiebol werd door de Keniaanse ambassade in Den Haag uitgenodigd om de Onafhankelijksheidsdag te vieren samen met het ambassade personeel, diplomaten en vele anderen die een band hebben met Kenia.

Ellen en Ira werden op 9 december in het hotel Hilton The Hague door de ambassadrice Mrs Rose Makena Muchiri persoonlijk bedankt voor onze bijdrage aan de ontwikkeling van Kenia.

Na de toespraak kon iedereen genieten van een uitgebreid Keniaans lunchbuffet inclusief geroosterd geitenvlees ofwel nyoma choma.

Denis met First Class Honours geslaagd

En weer is een Studiebol klaar. Op 25 november vierde Denis terecht feest. Hij is namelijk met First Class Honours afgestudeerd.

IMG_6641james2Denis heeft nu de mogelijkheid de Masteropleiding Commerce (Finance option) te gaan doen.

Normaal gesproken financieren wij geen vervolgopleiding. Maar als een student zulke fantastische resultaten behaalt, zijn we bereid naar een sponsor op zoek te gaan.

We blijven Denis dus nog even volgen.

Peter geslaagd en meteen een baan

In september bezochten Ellen en Ira de studenten in Kenia. Een mooie groep studenten: toekomstige docenten, een commercieel manager, een agrarisch manager, een arts/chirurg en een medisch analist. En links de afgestudeerde Peter, die een baan als bouwkundige heeft gevonden.

IMG_1664

Het sponsorgeld wordt heel goed besteed!

Tijdens ons bezoek aan Nairobi vond toevallig de Graduation van Peter plaats. Heel dankbaar en superblij was hij. Veel familieleden waren van ver gekomen om getuige te zijn van de diploma-uitreiking. Studiebol is heel trots op zijn prestatie en wij vonden het een eer dat ook wij erbij konden zijn.

IMG_1517

IMG_1522

Geld verdienen voor eigen studie

IMG-20161018-WA0007

Stichting Studiebol is groot voorstander om de studie van de studenten niet 100% te betalen, maar bijvoorbeeld ook familie en vrienden een steentje te laten bijdragen.

Maar hoe leuk is het, dat een student een bijbaantje heeft en de eigen upkeep kan bekostigen?

Masliana studeert Education Arts (English/Literature) en verdient in het weekend een centje bij als kapster en betaalt zo haar kamerhuur en eten zelf.